Z5 do fitka!

Je před námi léto a prázdniny. Na tuto zvláštní dobu se jedna pro spoustu lidí o opravdu šťastné období, protože dochází ke chvilkovému rozvolnění, které sebou přináší alespoň trochu toho normálu. Dochází opět k otevírání obchodů, které byly tak dlouho zavřené, restaurací, kaváren, divadel, kin, bazénů a aquaparků a také fitness center, na které čekaly zástupy nadšených sportovců. Jak se ale zase vrátit zpět ke cvičení ve fitness centru na strojích, tak, aby nás to nestálo nějaké zranění anebo přetažení?

Žena s osou

Hlavní, čeho bychom se měli držet, je pravidlo nic nepřepálit a nesnažit se vše dohnat za každou cenu a za co možná nejkratší čas. Dejte svému tělu čas na to, si zvyknout zpět na jiný druh pohybu. Pokud jste navštěvovali fitness centrum již před jeho zavřením nemusíte zoufat stejně tak, jako osoby, které na cvičení nezanevřely ani v době uzávěr. Tělo je totiž brilantní nástroj, který disponuje celou řadou skvělých mechanismů. Jedním z nich je také takzvaná svalová paměť, která se postará o to, že pokud jste byli zvyklí na to, že byl pohyb součástí vašeho každodenního života, nebudete muset vyvíjet tolik námahy, jako například člověk, který v životě nikdy necvičil. Vaše fyzická výkonost tedy mohla trochu opadnout, ovšem nemusíte se obávat toho, že byste byli zpět na úplném začátku. Stejné je to i se svaly, které se vám možná za tuto přestávku schovaly. Znovunastoleným pravidelným tréninkem nebude žádným problémem, aby opět vykoukly na světlo světa. Budete-li ale přeci jen chtít, aby byl tento proces trochu rychlejší, zkuste na malou chvíli upravit trochu stravu.

Za cíl si také nedávejte, že ihned při první návštěvě musíte vyzkoušet snad všechny stroje co zde jsou a dopřát si na nich co nejvíce opakování. Tréninkový plán si nastavte také trochu volněji, než tomu bylo před lockdowny. Raději postupně přitvrzujte, než na začátek vše uspěchat a skončit se svalovou horečkou, která rozhodně není jen tak nějakým strašákem, jak se na první pohled může zdát. První variantou je tedy snížit zátěž a počet opakování. Další variantou ulehčení tréninku může být vynechání jednoho dne a místo něj si raději dopřát delší a třeba trochu svižnější procházku.

Protažení

Víte, co je vůbec nejdůležitější části tréninku? Jedná se o začátek a konec, na které by se mělo nacházet poctivé alespoň desetiminutové protažení, které připraví a nastartuje vaše svalstvo na sportovní zátěž. Spousta osob tuto část vynechává anebo šidí, jak se jen dá. Není to ovšem zrovna nejrozumnější volba, protože díky protažení nedojde k natržení, namožení a dalším nepříjemnostem. Vybavte se tak podložkou na cvičení Cvicdom a dopřejte si pár protahovacích cviků na každou partii těla. Svaly se rovněž mnohem lépe regenerují a nezůstávají po sportovní aktivitě v křeči. Vhodným rozehřátím může být také svižná chůze na běžícím páse.

1/5 - (1 vote)